سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیشتر بدانیم

اکستنشن مژه در خانه

    نظر

ریممور مناسبی همراه داشته باشید

اگرچه به طور معمول توصیه می‌شود برای ریموو کردن اکستنشن به تکنسین متخصص کاشت مژه مراجعه کنید، اما برخی اوقات ممکن است موقعیت ضروری و غیر قابل پیش بینی مثل التهاب، واکنش آلرژیک و .. رخ دهد. بنابراین همراه داشتن ریمور اکستنشن را برای موقعیت‌های اورژانسی فراموش نکنید.

برای استفاده از ریموور اکستنشن، از پدهای مخصوص زیر چشم استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که ریموور به هیچ عنوان با چشمانتان تماس نداشته باشد.

پاک کننده آرت دکو یکی از بهترین و کم ضررترین برندهای ریموور اکستنشن است. این پاک کننده قدرت بالایی دارد و مانند نوعی حلال عمل می‌کند.

به سرعت چسب اکستنشن را در خود حل می‌کند و باعث جدا شدن اکستنشن‌ها از مژه‌های طبیعی شما می‌شود. این پاک کننده فاقد عطر است و از ایجاد هرگونه واکنش آلرژیک، التهاب یا حساسیت چشمی جلوگیری می‌کند.

 

مراقب کنه‌های اکستنشن باشید!

شنیدن اسم کنه اکستنشن ممکن است کمی ترسناک و غیر قابل باور به نظر برسد، اما متاسفانه بیش از نیمی از افرادی که اکستنشن مژه انجام می‌دهند با این عارضه درگیرند. کنه‌ها اطراف خط مژه و فولیکول‌های مژه لانه گزینی می‌کنند و به مرور تکثیر می‌شوند و سلامت چشمان شما را به خطر می‌اندازند.

اگر متوجه وجود کنه در میان اکستنشن‌های خود شدید، در اولین فرصت به تکنسین کاشت مژه مراجعه نمایید و اکستنشن‌های خود را ریمو کنید.در مرحله بعد برای از بین بردن کنه‌ها با پزشک متخصص مشورت نمایید.

نشانه‌های وجود کنه‌های اکستنشن

احساس وجود جسم خارجی در چشم

احساس خارش در قسمت ریشه مژه، به خصوص زمانی که تازه از خواب بیدار می‌شوید

التهاب و قرمزی مزمن در اطراف ناحیه مژه

ریزش بالای مژه‌های طبیعی

شوره سر یا وجود پوسته‌های سفید و زرد چسبیده به پلک

از ایجاد کنه‌های اکستنشن جلوگیری کنید

شایع‌ترین دلیل ایجاد کنه‌های اکستنشن، پاک نکردن محصولات آرایشی قبل از خواب است. بنابراین اگر به تازگی اکستنشن مژه انجام داده‌اید، توصیه می‌شود روتین مراقبتی و بهداشتی منظمی برای تمیز کردن آنها در نظر بگیرید.

از به اشتراک گذاشتن لوازم آرایشی، ریمل، خط چشم و براش مژه خود با دیگران جدا خودداری کنید.

حوله، ملحفه و روبالشی خود را همیشه تمیز نگه دارید و هفته‌ای یک تا دو بار آنها را با آب گرم و شوینده ملایم بشویید.

 

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه ، روشی نیمه دائمی برای داشتن مژه‌های بلند و هیجان انگیزی است که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید. انواع اکستنشن‌ها، اغلب از جنس الیاف لطیف مصنوعی یا طبیعی تولید می‌شوند و به صورت تک و دسته‌ای موجود هستند.

این الیاف، ظرافت بسیار بالایی دارند و در مدل‌های رنگی، مشکی، قهوه ای، آمبره و ... موجود و قابل استفاده هستند. برخلاف مژه‌های مصنوعیِ نواری که روی قسمت زیرین پلک چسانده می‌شوند، اکستنشن‌ روی مژه‌های طبیعی شما قرار می‌گیرد و ظاهری طبیعی و خارق‌العاده را خلق می‌نماید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که اکستنشن مژه مانند بسیاری از دیگر روش‌های زیبایی، به مراقبت و توجه نیاز دارند.

 

انتخاب اکستنشن مناسب

احتمالا در مراحل انتخاب اکستنشن، تنوع بالای انواع مدل‌ها، شما را برای انتخاب بلندترین و جذاب‌ترین آن‌ها وسوسه خواهد کرد. خوبی این میزان تنوع اینست که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان، از انواع مدل‌های اکستنشن مژه استفاده نمایید.

البته باید توجه داشته باشید که سنگین بودن اکستنشن یا بیش از حد بلند بودن تارهای آن، ممکن است مشکلاتی را برایتان به دنبال داشته باشد.

ریزش زودهنگام، سنگینی پلک، ریزش مژه‌های طبیعی، خشکی و سوزش چشم از جمله مشکلاتی است که در این شرایط ممکن است با آن روبرو شوید.

برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، بهتر است قبل از تصمیم گیری به حالت چشم و مقاومت مژه‌های طبیعی خود توجه داشته باشید. به علاوه، با تکنسین خود در این باره مشورت نمایید و توصیه‌های حرفه‌ای او را جدی بگیرید.

 

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری اکستنشن مژه ، سوال رایجی است که برای بیشتر ما پیش می‌آید. حقیقت این است که جواب این سوال امری نسبی است و به شرایط مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها توضیح داده‌ایم.

 

مواد مورد استفاده برای اکستنشن

برند چسب و اکستنشنی که تکنسین برای شما استفاده می‌کند، نقش بسیار مهمی در تعیین مدت زمان ماندگاری کاشت دارد. به علاوه، مهارت تکنسین را نیز نمی‌توان در این زمینه نادیده گرفت. به همین خاطر، توصیه می‌شود تا حد امکان به مراکز تخصصی مراجعه نمایید. همچنین پیش از نوبت گرفتن، نظرسنجی سایت مراکز را ببینید و از تجربه دیگر مراجعان نیز بهره بگیرید تا به نتیجه مناسبی برسید.

 

مراقبت‌های شخصی

بعد از مواد اکستنشن و مهارت تکنسین، مراقبت‌های فردی شما بیشترین اهمیت را در ماندگاری و حفظ اکستنشن‌ها دارد. به خصوص مراقبت‌های اولیه که مخصوص 24 تا 48 ساعت ابتدایی است و نقش مهمی در تثبیت فرایند اکستنشن دارد.

 

چرخه رشد مژه

یکی از دلایلی که اکستنشن‌ها می‌ریزند، عوامل مکانیکی و محیطی است؛ اما عامل پنهان دیگری نیز وجود دارد که علی‌رغم تاثیر زیاد خود، اغلب نادیده گرفته می‌شود. این مورد چیزی نیست جز سرعت چرخه رشد مژه‌های طبیعی شما که معمولا در افراد مختلف متفاوت است.

چرخه رشد به این معنی است که مژه‌های ما به طور طبیعی درحال رشد، ریزش و جایگزینی مداوم هستند و این روند تا آخر عمر ادامه دارد. همان‌طور که شما هم می‌دانید، اکستنشن‌ها روی مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند. با این حال، طبیعی است که در اثر ریزش مژه‌های طبیعی، مقداری از اکستنشن‌های خود را به صورت روزانه از دست بدهید.

 

ماندگاری اکستنشن‌ مژه

با توجه به تمام متغیرهایی که به آنها اشاره کردیم، می‌توان گفت ماندگاری اکستنشن مژه ‌ها اغلب چیزی بین 3 تا 4 هفته است. بعد از این مدت، اگر دوست دارید آنها را حفظ کنید باید برای ترمیم به تکنسین خود مراجعه نمایید. در این فرایند، تکنسین اکستنشن‌های از دست رفته را جایگزین می‌کند و مژه‌هایتان با همان کیفیت سابق روی پلک‌ها باقی می‌مانند.

البته لازم است بدانید بعد از انجام ترمیم نیز، رعایت مراقبت‌های اولیه اکستنشن امری ضروری است.

 

مراقبت اکستنشن مژه

اکستنشن‌های مژه، به کمک چسب مخصوصی روی قسمت پایه مژه‌های اصلی شما چسبانده می‌شوند. این چسب‌ها، اگرچه ماندگاری و قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند اما برای خشک شدن و تثبیت، به چند ساعت زمان احتیاج دارند.

بنابر برند چسب و اکستنشن‌های مورد استفاده، مدت زمان خشک شدن چسب می‌تواند بین 24 تا 48 ساعت متفاوت باشد.

مراقبت‌های اولیه اکستنشن مژه، اغلب در جهت کمک به تثبیت چسب اکستنشن و ممانعت از ایجاد حساسیت و عفونت چشمی تدوین شده‌اند و عبارتند از:

 

1. مژه‌هایتان را خیس نکنید

جلوگیری از خیس شدن اکستنشن، اولین قدم برای مراقبت از آنها و کمک به تثبیت‌شان است. در این مدت، تکنسین معمولا توصیه می‌کند پیش از انجام اکستنشن دوش بگیرید و حدود یک تا دو روز بعد از انجام آن، از حمام کردن خودداری نمایید. حمام رفتن در این بازه زمانی، باعث نفوذ رطوبت و خیس شدن چسب اکستنشن می‌شود و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر این، در این 48 ساعت بهتر است تا جای ممکن از بخور دادن صورت، رفتن به استخر، سونا و جکوزی نیز خودداری نمایید. همچنین، اگر در روزهای گرم بهار یا تابستان اکستنشن‌ انجام داده‌اید، بهتر است در طول روز در معرض آفتاب قرار نگیرید. گرمای آفتاب، مدت زمان تثبیت چسب اکستنشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است باعث کاهش ماندگاری یا ریزش آنها شود.

 

2. به اکستنشن‌ها دست نزنید

لمس مژه‌های پرپشت و بلند بعد از انجام اکستنشن، برای همه ما کاری هیجان انگیز و جذاب است. اما اگر دوست دارید این مژه‌های بلند و رویایی را برای مدت زمان طولانی تری روی پلک‌هایتان حفظ کنید، از لمس و بازی با آنها خودداری نمایید. به خصوص در 24 ساعت اول، اکستنشن‌ها بیش از همیشه آسیب پذیر هستند و هنوز به خوبی تثبیت نشده‌اند.

همچنین، بعد از اتمام مراقبت‌های اولیه در 48 ساعت ابتدایی، بهتر است این روند را حفظ کنید. انگشت و دستان شما معمولا در تماس با محیط اطراف، سریعا آلودگی و چربی را جذب می‌کنند. از طرفی، اکستنشن‌های مژه اغلب از جنس الیاف طبیعی یا سیلیکونی تولید می‌شوند و به راحتی آلودگی را در ساختار خود جذب می‌نمایند.

با این تفاسیر، لمس اکستنشن مژه می‌تواند باعث چرب شدن آنها و کاهش ماندگاری چسب شود. همچنین انتقال آلودگی از این طریق، امکان ابتلا به عفونت چشم و مژه را نیز افزایش می‌دهد.