سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیشتر بدانیم

تعمیر کولرگازی

    نظر

 

تعمیر داکت اسپلیت باعث جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در داکت اسپلیت شما خواهد شد. توصیه ما به شما عزیزان این است که داکت اسپلیت خود را به‌صورت مرتب هر 6 ماه سرویس نمایید    .

 

ایجاد سرو صدا در داکت اسپلیت  :

یکی از مشکلات داکت اسپلیت که اغلب به دلیل عدم نصب صحیح آن ایجاد میشود ،ایجاد سرو صدای زیاد و لرزش در دستگاه است.

سست بودن یونیت داخلی

تراز نبودن یونیت خارجی

مشکلات موتوری کمپرسور

گیر کردن اشیا خارجی در کمپرسور

عدم تغییر حالت توسط ریموت کنترل :

خرابی ریموت کنترل

ست نبودن کنترل

ریموت داکت اسپلیت

به سرعت روشن و خاموش شدن داکت اسپلیت :

اگر کمپرسور شما به‌سرعت اتومات می‌کند یکی از اصلی‌ترین دلایل آن را می‌توان کثیفی فیلترهای دستگاه دانست.

در چنین شرایطی داکت اسپلیت نمی‌تواند به‌خوبی هوا را به جریان در آورد و دمای هوا به نقطه? موردنظر نمی‌رسد، در این شرایط دستگاه مجبور است، دفعات بیشتری اتومات کند.

عدم توجه به این موضوع مشکلات بسیاری را برای داکت اسپلیت شما به وجود می‌آورد.

 

موتور داکت اسپلیت روشن نمیشود؟

یکی از بدترین حالت های تعمیراتی که هزینه ی شما را به کررات بیشتر خواهد کرد ،زمانی است که موتور دستگاه شما روشن نشود.

اگر از سالم بودن سیم کشی و جریان برقی برق ورودی خود اطمینان دارید ،علت اصلی بروز این مشکل :

موتور کمپرسور سوخته است

خرابی برد دستگاه

 

هنگام سرویس داکت اسپیلت مورد مهمی که حتما باید مورد توجه قرار گیر میزان گاز موجود در سیسم است.داکت اسپیلت به مرور زمان وقتی که مدتی از کار کردن آن می‌گذرد، دچار نشتی‌های ریزی در اتصالات و پیچ و مهره‌های لوله‌هایی که در دستگاه  وجود دارد می‌شود.

گاز موجود در سیستم تخلیه و از مقدار گاز داخل دستگاه کاسته می‌شود، که این مقدار در مدت طولانی به مقدار قابل ملاحظه‌ای می‌رسد. و در صورت جبران نشدن این کمبود گاز مشکلاتی در سیستم داکت اسپیلت بروز می‌کند که شامل موارد زیر است:

کاهش راندمان و عملکرد مناسب داکت اسپیلت

بالا رفتن مقدار مصرف انرژی توسط دستگاه

آسیب دیدن کمپرسور داکت اسپیلت

کاهش مقدار قابل توجه سرمایش دستگاه

سرویس و تعمیر داکت اسپیلت به همراه شارژ گاز در محل

عیب یابی و تعمیر داکت اسپیلت

اگر جهت سرویس و تعمیر داکت اسپیلت، توسط تعمیرکار داکت اسپیلت مشکل دستگاه شما را سوختن کمپرسور اعلام کرد حتما از چند سرویسکار دیگر جهت اطمینان نظر خواهی کنید. دلیل تاکید ما بر این موضوع این است، که در اوج فصل گرما مشتریانی جهت تعویض کمپرسور با ما تماس می‌گیرند.

که بعد از بررسی دستگاه توسط کارشناسان ما متوجه می‌شویم که افرادی سودجو برای گرفتن مبالغ میلیونی مشکل دستگاه را سوختن کمپرسور اعلام کرده‌اند. در حالی که کمپرسور کاملا سالم و ایراد از بخش‌های دیگری بوده است، در صورت مشاهده و بروز چنین مواردی می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات کارشناسان ما بهره مند گردید.

چگونه به آسانی داکت اسپیلت را عیب یابی کنیم

جهت عیب‌یابی داکت اسپیلت باید به نشانه‌هایی که در زمان کارکرد این سیستم بروز می‌کند، دقت کنیم از جمله:

قطع شدن برق سیستم

بروز خرابی در کلید اصلی

قطع سیم برق سیستم

مشکل در برد کنترل داکت اسپیلت

مشکل در وزش باد داکت

پوشیدگی یونیت کندانسورپ

عدم تنظیم کنترل ریموت

بروز مشکل در گمپرسور

بروز مشکل در لوله ها

بروز ایراد در فیلتر پنل

پیش آمدن ایراد در فن دستگاه

مشکل در مبرد یا همان گاز

دستگاه که تمام این موارد با نشانه‌هایی مشخص می‌شوند که در ادامه توضیح مختصری در مورد آنها خواهیم داد.

آموزش سرویس کولر گازی به صورت گام به گام

همانطور که در قسمت‌های قبل گفته شد، کولر گازی یا اسپلیت، از دو قسمت پنل داخلی و خارجی تشکیل شده است که توسط یک سیم مسی به یکدیگر متصل شده‌اند. توجه کنید که اگر قصد آموزش سرویس کولر گازی را دارید و فردی هستید که تخصص لازم برای انجام این کار را ندارید، توصیه می‌شود که برای این منظور، به ادامه مطالب توجه ویژه فرمایید

نحوه انجام سرویس کولر گازی برای افراد مبتدی

 

گام اول : کولر گازی را از برق بکشید

برای گام اول، همواره سعی کنید که کولر گازی یا اسپلیت خود را از برق بکشید. زیرا در غیر اینصورت، احتمال برق گرفتگی و خطر جانی و مالی بالا خواهد رفت. البته توصیه می‌شود که حتما از تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید تا دچار حادثه نشوید، زیرا اگر هیچ اطلاعی از نحوه کارکرد کولر گازی یا اسپلیت نداشته باشید، سرویس این دستگاه نیز برای شما دشوار خواهد بود.

 

گام دوم : شستشوی پنل خارجی ( کندانسور ) را انجام دهید

برای گام دوم، بهتر است که به شستشوی کندانسور دستگاه بپردازید. همانطور که می‌دانید، کندانسور وسیله‌ای است شبیه به رادیاتور ماشین که همان پنل خارجی دستگاه است و معمولا در پشت بام منازل قرار می‌گیرد. همواره این نکته را بدانید که بازدهی بالای کولرهای گازی، بسیار به تمیزی کندانسور کولر گازی بستگی دارد. همچنین موجب خواهد شد که گرد و غبار وارد منزل نشود و هوای پاکیزه‌ای را در طول تابستان تجربه کنید.

معمولا در تابستان، دمای قسمت بیرونی کولر گازی ( کندانسور ) بسیار بالا می‌رود که باید بتوان آن را با استفاده از شستشو توسط آب، پایین آورد. حتما دقت کنید که در لحظه شستشوی کندانسور توسط شلنگ آب، به قطعات دیگر مانند موتور دستگاه، آسیب جدی وارد نشود. زیرا در اینصورت مجبور به تعویض قطعه خواهید شد.

0 تا 100 تنظیم درجه اسپیلت: بهترین درجه کولر گازی در زمستان و تابستان

 

گام سوم: فیلتر های پنل داخلی را تمیز کنید

توجه کنید که پس از آنکه از شستشوی پنل خارجی دستگاه مطمئن شدید، وقت آن رسیده است که فیلتر های پنل داخلی یا اواپراتور را تمیز کنید. برای انجام این کار، در ابتدا سعی کنید که قاب پنل داخلی را به آرامی و طوری که لوله‌های مسی تغییر شکل ندهند، باز کنید. سپس سعی کنید که فیلترها را با استفاده از یک پارچه مرطوب، غبارگیری کنید. پس از آن که از تمیز شدن آن‌ها مطمئن شدید، اقدام به بستن قاب پنل داخلی کنید. دقت کنید که می‌توانید بصورت ماهانه این کار را انجام دهید تا دچار حساسیت فصلی نشوید.

 

آموزش سرویس کولر گازی برای افراد حرفه‌ ای

اگر فردی مبتدی نیستید و به راحتی می‌توانید پنل داخلی و خارجی کولر گازی را شستشو دهید، ادامه مطالب می‌تواند برای شما مفید باشد. در ادامه سعی شده است تا سرویس قسمت‌های دیگر کولرگازی یا اسپلیت را نیز برای شما توضیح دهیم.