سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیشتر بدانیم

خرید فریم و پاسار درب اتوماتیک

    نظر

زهوار شیشه سکوریت شکل قدیمی فریم شیشه سکوریت است که یک پروفیل شیشه گیر دورتا دور شیشه و در جلو و عقب شیشه میچرخد. در استفاده از پروفیل شیشه ســکوریت، ابتدا یک زهوار 2در2 سانتیمتر یا 4در4 سانتیمتر، چهار طرف قاب میخورد و ســپس شیشه داخل یک نوار الستیک یک سانتی چفت شده و باز هم یک زهوار شیشه سکوریت پشت شیشه قرار میگیرد . شیشــهها عناصری بسیار زیبا هستند و اگر در طراحی داخلی ساختمان بهعنوان المان، قرار بگیرند زیبایی دوچندانی به فضا میبخشــند. بنابراین امروزه در طراحی داخلی، از شیشــه اســتفاده زیادی میشــود. کاربرد شیشــه فقط در پنجرههای ساختمان نیســت بلکه امروزه از شیشــه برای مصارف مختلفی همچون، درهای شیشهای، شیشه بالکنها، پارتیشن و ... نیز استفاده میشود. یکی از جدیدترین و خالقانهترین موارد استفاده شیشه، فریم شیشه سکوریت است که خود، کاربردها، انواع مختلف و ویژگیهای منحصربهفردی دارد؛ در واقع پاسار شیشه سکوریت ، ریل و فریم شیشه سکوریت مقاطع آلومینیومی است که جهت هماهنگی و زیبایی شیشهها با محیط

پیرامــون در رنگها و مدلهای مختلف مورد اســتفاده قرار میگیرد. انواع مقاطع آلومینیومی پاسار به شرح زیر است:

پاسار 3 ، 5 و 7 سانتیمتری شیشه سکوریت

پاسار کتابی 5 سانتیمتری شیشه سکوریت

پاسار ترک 5 و 7 سانتیمتری شیشه سکوریت

پاسار یو 3 و 4 سانتیمتری شیشه سکوریت

پاسار 2 سانتیمتری شیشه سکوریت

فریم 3.5 سانتیمتری شیشه سکوریت

فریم 6 سانتیمتری شیشه سکوریت

فریم 8 سانتیمتری شیشه سکوریت

ریل پشتدار شیشه سکوریت

ریل بدون پشت شیشه سکوریت

 

هر کدام از این مقاطع آلومینیومی  پاسار شیشه سکوریت بنا به مشخصاتی که دارند کاربردهای متفاوتی داشته و میتوان بهعنوان یک نمای زیبا در ساختمان از آن استفاده کرداز ویژگیهای پاسار یا فریم شیشه سکوریت میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

فریم شیشه سکوریت بهعنوان پروفیل شیشهگیر و نگهدارنده شیشه سکوریت محســوب میشــود که در صورت نصب پاسار شیشه ســکوریت از کار محکمی برخوردار خواهید شد.

فریم شیشه سکوریت در انواع مختلف موجود بوده که پرکاربردترین آن پاسار U و پاسار M است که در انواع رنگهای دلخواه در دسترس است.

فریم شیشه سکوریت با اینکه دارای ظاهری ساده است، بهعنوان جزء اصلی در نصب شیشه سکوریت به شمار میرود.

فریم شیشــه سکوریت را میتوان در ضخامتهای متفاوت انتخاب و استفاده کرد که البته ضخامت مورد نظر را میتوان بر پایه ضخامت شیشه انتخاب کرد. فریم مانند یک عایق و حصار، تمام لبههای شیشــه ســکوریت را به صورت کامل میپوشاند.

داخل فریم نوارهای الســتیکی نرمی وجود دارد که از برخورد لبههای شیشه با قســمت بیرونی فریم که از جنس فلز اســت جلوگیری میکند و بدین ترتیب از ساییدگی و آسیب رساندن به شیشه جلوگیری میکنند.

بســته به نوع کاربرد، این نوارهای الستیکی نیاز به بازدیدهای دورهای دارند و در صورت نیاز باید تعویض شــوند؛ ولی خود فریم فلزی اگر از جنس مرغوب و باکیفیتی باشد تا سالهای سال میتواند از شیشه شما محافظت کند.

 

طرز کار بافریم 3.5 سانتی به این‌گونه است که فریم 3 سانتی به‌طور کامل در داخل دیوار یا زمین نصب می‌شود و نوار در دو طرف چپ و راست و در داخل   فریم شیشه سکوریت قرار می‌گیرد، سپس شیشه در داخل فریم و در بین نوارهای دو طرف ثابت می‌گردد. در مرحله آخر درپوش به‌طور کامل در کنار فریم 3 سانتی و در امتداد نوار کناری شیشه وصل می‌شود.

فریم 3.5 سانتی نوار خور نیز از جنس آلومینیوم بوده و در رنگ‌های سفید نقره‌ای و طلایی موجود است و به دو صورت کوره‌ای و انادایز ساخته می‌شود.

 

پاسار یو | فریم یو

پاسار یو یا فریم یو به شکل یک ورقه یو شکل است و از دو جنس آلومینیوم و استیل است. فریم یو استیل با استفاده از ورقه‌های استیل شکل خم‌شده و استفاده می‌شود. اما به سبب فرم و ضخامت کم، از استحکام کمتری نسبت به سایر فریم‌ها برخوردار است. جهت ثابت نمودن شیشه در داخل پاسار یو شکل از چسب آکواریوم استفاده می‌نمایند.

فریم یو به جهت خاصیت ضدزنگ بودن استیل برای شیشه های ثابت موجود در حمام و اماکنی که بخار و رطوبت هوا وجود دارد استفاده می‌شود.

 

پاسار ام

پاسار ام نیز همانند پاسار یو عمل می‌کند و بسیار شبیه به هم هستند اما پاسار ام به شکل ام بوده و شیشه در داخل آن قرار می‌گیرد. در هنگام استفاده از پاسار ام به نسبت پاسار یو شیشه بازی کمتری دارد و پاسار ام فقط آلومینیومی است و جنس استیل ان تولید نمی‌شود.

پاسار ام را درصورتی‌که دورتادور یک شیشه ثابت بچرخد به دوتکه ال مانند تقسیم می‌کنند و یک‌تکه را با استفاده از پیچ و تکه ال مانند دوم را با استفاده از چسب وصل می‌کنند. در غیر این صورت شیشه به‌طور کامل در داخل پاسار ام قرار نمی‌گیرد.

 

پاسار چیست؟ جهت پاسخ به این سؤال که پاسار چیست می‌توان گفت   فریم شیشه سکوریت یک ورقه فلزی از جنس آلومینیوم و یا استیل بوده که از ضخامت 2 سانتی‌متر شروع‌ شده و تا 15 الی 20 سانت نیز می‌تواند ضخیم باشد. انواع پاسار شیشه سکوریت برای نگه‌داری شیشه استفاده می‌شوند و به‌صورت دوطرفه هستند، یعنی شیشه را در داخل خود نگه‌داشته و مانع از تکان خوردن شیشه و لرزش‌های مداوم می‌شوند. عملکرد دوم فریم شیشه سکوریت مقاوم نمودن شیشه در برابر ضربه و فشار است چرا که از سه یا چهار طرف شیشه را محاصره کرده و استحکام شیشه را تثبیت می‌کنند.

معمولاً شیشه های ثابت داخل پاسار شیشه سکوریت قرار می‌گیرند. نمونه متداول پاسار شیشه سکوریت، برای درب های اتوماتیک و یا طرح اتومات و درب های بالکنی استفاده دارد. این مدل از پاسار شیشه سکوریت قاب زیبایی دورتادور شیشه ایجاد می‌کند و در طلافروشی‌ها و مغازه‌هایی که ظاهر درب ورودی حائز اهمیت است از آن استفاده می‌شود.

 

انواع پاسار شیشه سکوریت عبارت‌اند از:

فریم پافیلی

فریم پافیلی، همان‌طور که از نامش پیداست شباهت بسیاری به‌پای فیل دارد و دلیل نام‌گذاری آن نیز از همین جهت است؛ یعنی از بالا باریک و از پایین پهن می‌شود. جنس فریم پافیلی از آلومینیوم است و در رنگ‌ها طلایی، سفید و نقره‌ای موجود است. در هنگام استفاده از فریم پافیلی از ابتدا فریم‌ها توسط پیچ و ابزار مخصوص به زمین، دیوار و پروفیل آهنی وصل شده و سپس شیشه در داخل فریم پافیلی جایگذاری می‌شود. فضاهای خالی بین شیشه و فریم پافیلی با استفاده از نوار پلاستیکی پر می‌شود.

فریم پافیلی ارتفاع‌های متفاوتی دارد و از 5 سانت شروع می‌شوند. این اختلاف ارتفاع می‌تواند به جهت شکیل بودن فریم باشد از طرف دیگر فریم‌های پهن‌تر مقاومت بیشتری در برابر تحمل وزن شیشه‌ها دارند.